Αν και το μεγάλο θέμα είναι η ασφάλεια του τραίνου και των πολιτών η δουλίτσα με το λογότυπο δείχνει το πως λειτουργεί αυτή η Κυβέρνηση - Χαλιά Περσίας - Λογότυπα Ινδίας!

 


Μην τους κατηγορείτε ότι δήθεν «δεν ξέρουν» ή ότι κάνουν τις δουλειές τους «άρον - άρον».


Μια χαρά δουλειές κάνουν και εγκαίρως προγραμματίζουν.
Απο τον Φεβρουάριο ψάχνουν για λογότυπο. 
Τίμια και καθαρά, με ην μορφή ανοιχτού διαγωνισμού με πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο.

Τίμημα για όποιον ήθελε να ασχοληθεί και εφόσον κέρδιζε τον διαγωνισμό;
8.000 ευρώ!

Ενάμιση μήνα μετά και 12 ημέρες πριν την προθεσμία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού η εταιρία Ελληνικό Μετρό επανήλθε για τη ματαίωση του, χωρίς επεξήγηση των λόγων της ματαίωσης του.
Με αυτή τη μεθόδευση και με διαφορα άλλα και με τον ισχυρισμό ότι σε μικρό χρονικό διάστημα ανοίγει τις πόρτες του το Μετρό επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση η εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000€.

Μια εταιρεία που οι κακές γλώσσες λένε ότι ανήκει σε τραπεζικό στέλεχος και έχει ζωή λίγους μήνες…
Καταλάβατε;

Το λογότυπο επάνω στο μεταξύ είναι απο ταινία του Hollywood που γυρίστηκε στην Θεσσαλονίκη…!

Στην κατασκοπευτική ταινία Bricklayer με πρωταγωνιστές τον Άαρον Έκχαρτ και τη Νίνα Ντόμπρεφ αξιοποιούνται πλάνα της Θεσσαλονίκης και μάλιστα υπάρχει σκηνή που ηθοποιός χρησιμοποιεί κανονικά το μετρό με προορισμό το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, περίπου δύο χρόνια πριν τη λειτουργία του…

Το λογότυπο με τον Πύργο δεν είναι υπέροχο;

Υ.Γ.  Τι καταγγέλλει ο ΣΑΘ


Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης σημειώνει ότι τον περασμένο Φεβρουάριο έλαβε από την εταιρεία Ελληνικό Μετρό ΑΕ έγγραφο που ενημέρωνε σχετικά με τον διαγωνισμό σχεδίασης του λογοτύπου. Έθετε μάλιστα ως καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των προτάσεων την 22α Απριλίου, προσθέτοντας ότι θα υπάρξει και αμοιβή 8.000 ευρώ για το πρώτο βραβείο.

Περίπου δύο εβδομάδες πριν τη λήξη της προθεσμίας του διαγωνισμού, η εταιρεία απέστειλε νέο έγγραφο που ενημέρωνε ότι θα ματαιωθεί, δίχως να εξηγούνται οι λόγοι. Τα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης ενημέρωσαν στη συνέχεια ότι προκηρύχθηκε νέα διαγωνιστική ανοιχτή διαδικασία με αμοιβή 30.000 ευρώ. 

Μέσω αυτής της διαδικασίας και με την πρόφαση ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση η εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000 ευρώ, όπως καταγγέλλει ο ΣΑΘ.

Μάλιστα, οι Αρχιτέκτονες τονίζουν ότι η: «άσημη νεοσύστατη εταιρία, την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο».

«Πώς μπορεί κάποιος φορέας να αξιολογεί ένα λογότυπο, που θα κέρδιζε μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή ένα λογότυπο που θα κρίνονταν ως το καλύτερο αναμεσά σε δεκάδες άλλες προτάσεις, με αμοιβή του ποσού των 8.000€, και ο ίδιος φορέας για το ίδιο λογότυπο να προβαίνει σε απευθείας ανάθεση με αμοιβή 30.000€, όχι σε κάποια διάσημη εταιρία για το αναγνωρισμένο σχετικό έργο της, αλλά σε μια άσημη νεοσύστατη εταιρία, η οποία την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο. Επίσης, ο ισχυρισμός περί μικρού χρονικού διαστήματος, σε ένα έργο που εξελίσσεται για 15 και πλέον χρόνια στην πόλη, μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει», επισημαίνουν χαρακτηριστικά τα μέλη του ΣΑΘ.

Η ανακοίνωση του ΣΑΘ

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης έλαβε τον Φεβρουάριο του 2024 από την εταιρία Ελληνικό Μετρό ΑΕ το έγγραφο με αρ. πρ. ALX- 80564/28-02-2024 προς ενημέρωση των Μελών του σχετικά με το διαγωνισμό με αρ.πρ., RFP-457/2024, που αφορούσε το σχεδιασμό του λογότυπου για το Μετρό Θεσσαλονίκης με ημερομηνία τελικής κατάθεσης των προτάσεων έως τις 22-04-2024 και με αμοιβή για το πρώτο βραβείο στον συγκεκριμένο διαγωνισμό το ποσό των 8.000€. Ο ΣΑΘ, υποστηρίζοντας την διαγωνιστική διαδικασία, έστειλε έγκαιρα σχετική ενημέρωση στα μέλη του, ώστε το Μετρό της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει ένα λογότυπο αντάξιο των προσδοκιών.

Ενάμιση μήνα μετά και 12 ημέρες πριν την προθεσμία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού η εταιρία Ελληνικό Μετρό επανήλθε με το έγγραφο της ALX-80717/09-04-2024 που ενημέρωνε για τη ματαίωση του, χωρίς επεξήγηση των λόγων της ματαίωσης του και χωρίς ίχνος σεβασμού για συναδέλφους, που είχαν εργαστεί σύμφωνα με την διακήρυξη που είχε σταλεί.

Μέσα από τα μέσα ενημέρωσης της πόλης, που επιβεβαιώνεται από το έγγραφο της απευθείας ανάθεσης με αρ.πρ. ΣΗΕΟ-253/02.10.2024, έγινε ενημέρωση, ότι η ελληνικό μετρό ΑΕ προκήρυξε δεύτερη διαγωνιστική ανοιχτή διαδικασία με την πρόσκληση με αρ.πρ. RFP-461/24 με αμοιβή 30.000€. Στον δεύτερο διαγωνισμό όλες οι συμμετοχές απορριφθήκαν από την εταιρία.

Με αυτή τη μεθόδευση και με τον ισχυρισμό ότι σε μικρό χρονικό διάστημα ανοίγει τις πόρτες του το Μετρό επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση η εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE με αμοιβή 30.000€.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης δημοσιοποιεί τα παραπάνω για να γίνει κατανοητό πως πρόκειται για μια προσχηματική διαδικασία – εις βάρος συναδέλφων αρχιτεκτόνων και άλλων συναφών επαγγελματιών (γραφιστών, καλλιτεχνών) και εν τέλει της τοπικής κοινωνίας – ώστε το έργο σχεδιασμού του λογότυπου του Μετρό Θεσσαλονίκης να αποτελεί ένα ακόμα έργο στη μακριά λίστα έργων απευθείας αναθέσεων.

Γεννάται το εύλογο ερώτημα, πώς μπορεί κάποιος φορέας να αξιολογεί ένα λογότυπο, που θα κέρδιζε μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία, δηλαδή ένα λογότυπο που θα κρίνονταν ως το καλύτερο αναμεσά σε δεκάδες άλλες προτάσεις, με αμοιβή του ποσού των 8.000€, και ο ίδιος φορέας για το ίδιο λογότυπο να προβαίνει σε απευθείας ανάθεση με αμοιβή 30.000€, όχι σε κάποια διάσημη εταιρία για το αναγνωρισμένο σχετικό έργο της, αλλά σε μια άσημη νεοσύστατη εταιρία, η οποία την ημέρα της ανάθεσης δεν είχε ούτε καν ενεργό ιστότοπο. Επίσης, ο ισχυρισμός περί μικρού χρονικού διαστήματος, σε ένα έργο που εξελίσσεται για 15 και πλέον χρόνια στην πόλη, μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη μεθόδευση αυτή, που κατά τη γνώμη μας, συνειδητά κατέληξε στην απευθείας ανάθεση εις βάρος πιο αξιοκρατικών διαγωνιστικών διαδικασιών και, φυσικά, της ποιότητας του υπό σχεδιασμού λογότυπου ενός πολύπαθου έργου, που φρόντισε μέχρι το τέλος του να προκαλεί την πόλη με τις αποφάσεις των διαχειριστών του.

Με διαδικασίες σαν αυτές ο αριθμός των απευθείας αναθέσεων έχει καταλήξει σε άνευ προηγουμένου ποσοστό (σύμφωνα δημοσιεύματα άνω το 70% των Δημοσίων Συμβάσεων). Ο Σύλλογος ζητά να σταματήσει η ασυδοσία και η ατελέσφορη διασπάθιση δημοσίου χρήματος και να δημιουργηθούν ευκαιρίες για την ανάδειξη και αξιοποίηση των βέλτιστων πρακτικών για το κοινό όφελος.

0 Σχόλια