Ρωτήσαμε για τους άδικους όρους για τους χρήστες στην παροχή υπηρεσιών της καρτοκινητής τηλεφωνίας

Του: Στυλιανού Φωτόπουλου, 
Βουλευτή Α΄ Ανατολικής Αττικής 


ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης 
Τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης 

Κύριοι Υπουργοί, 

Ως ήδη γνωρίζετε, πλείστες είναι οι αναφορές και καταγγελίες καταναλωτών σχετικά με τις υπηρεσίες καρτοκινητής τηλεφωνίας, που παρέχουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών. 

Στα εν λόγω μηνιαία προγράμματα, οι καταναλωτές αναφέρουν ότι, μετά το πέρας κάθε μήνα (30 ημερών), από την έναρξη του επίμαχου προγράμματος καρτοκινητής τηλεφωνίας, οι αγορασμένες με σχετική πληρωμή ποσού αντιστοιχισμένες σε χρόνο ομιλίας «μονάδες», που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί, καθίστανται άχρηστες, παρά το γεγονός ότι οι χρήστες έχουν καταβάλει το σχετικό αντίτιμο για αυτές. 

Πρόκειται για μια πρακτική, που βαρύνει οικονομικά τους καταναλωτές, οι οποίοι, μάλιστα, έχουν καταβάλει και το σχετικό ποσό ΦΠΑ για την εξαγορά ενός συνόλου τέτοιων «μονάδων», στα πλαίσια ενός μηνιαίου «πακέτου» καρτοκινητής τηλεφωνίας, με σκοπό την χρήση τους. Με την ανωτέρω πρακτική, όμως, τα καταβαλλόμενα χρηματικά ποσά δεν ανταποκρίνονται στη δυνατότητα χρήσης ενός προϊόντος (παροχή υπηρεσίας) για το οποίο προορίστηκε η σχετική πληρωμή. 

Βάσει των ανωτέρω: 
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί: 

1) Για ποιον λόγο γίνεται ανεκτό, οι υπηρεσίες των μηνιαίων προγραμμάτων καρτοκινητής τηλεφωνίας να λήγουν μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος του ενός μήνα, μολονότι οι αντιστοιχισμένες σε χρόνο ομιλίας «μονάδες», των οποίων η κατοχή από τον χρήστη αποτελεί προϋπόθεση για να παρασχεθούν οι επίμαχες υπηρεσίες καρτοκινητής τηλεφωνίας, συμβαίνει αρκετά συχνά να μην έχουν χρησιμοποιηθεί, παρά το ότι για την αγορά τους έχει καταβληθεί χρηματικό ποσό; 

2) Θεωρείτε ότι η ανωτέρω πρακτική, η οποία, κατά το παρελθόν, δεν ίσχυε, είναι δίκαιη για τους καταναλωτές και για τα συναλλακτικά ήθη; Αν ναι, πώς τεκμηριώνεται η άποψή σας; 

3) Προτίθεστε να αναλάβετε τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να διορθωθεί η παραπάνω περιγραφόμενη αδικία εις βάρος των καταναλωτών, ώστε να μην χάνεται η δυνατότητα χρήσης, μετά το πέρας οποιουδήποτε χρονικού διαστήματος, των παραπάνω αναφερόμενων, αντιστοιχισμένων σε χρόνο ομιλίας «μονάδων» που επιτρέπουν την χρήση υπηρεσιών καρτοκινητής τηλεφωνίας και για την αγορά των οποίων καταβλήθηκε χρηματικό ποσό από τον εκάστοτε καταναλωτή; 

Ο ερωτών Βουλευτής 
ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

0 Σχόλια