Γιατί η πολιτεία δεν δίνει άδεια πώλησης καπνικών προϊόντων στα τραπεζικά καταστήματα (τα οποία δεν έχουν POS), ώστε να αιτιολογήσουν το ανίδρωτο κέρδος τους;



Πέραν των όποιων νομικών επιχειρημάτων με τα οποία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως αντισυνταγματικό τον νέο φορολογικό νόμο, εμείς θα εστιάσουμε καθαρά στον οικονομικό παράγοντα όσον αφορά τον κλάδο μας.

Τις ιδιαιτερότητες του κλάδου μας και τις δυσμενείς επιπτώσεις από την υποχρεωτική χρήση pos αλλά και τον νέο φορολογικό νόμο, έγκαιρα τις είχαμε επισημάνει στο Υπουργείο Οικονομικών με σειρά υπομνημάτων. Παρόλα αυτά, μας αγνόησε παντελώς και φτάνουμε στο σημείο μηδέν, όπου θα αρχίσουμε να μετράμε απανωτά λουκέτα στον κλάδο μας.

Ιδιαιτερότητες του κλάδου μας που δεν ισχύουν για κανέναν άλλο «ελεύθερο» επαγγελματία, όπως:

1. Με τζίρους που φτάνουν ακόμη και ένα εκατομμύριο ευρώ, με κόστος ζωής πολλές φορές λόγω επικινδυνότητας και να φτάνουμε σε σημείο να μην μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στο ολοένα αυξανόμενο κόστος λειτουργίας και φορολογικά έξοδα, λόγω της ισχνής κερδοφορίας μας!!!

2. Επιβολή τιμής αγοράς και πώλησης στο 80% του τζίρου και των προϊόντων που εμπορευόμαστε, πράγμα αντίθετο με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Κατ’ επέκταση τον άμεσο προσδιορισμό του κέρδους μας σε ελάχιστο μονοψήφιο αριθμό. (βλέπε καπνικά προϊόντα, κάρτες κινητής τηλεφωνίας, Ημερήσιος και μηνιαίος Τύπος, εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών κλπ). Γεγονός που δεν ισχύει για κανέναν άλλο ελεύθερο επαγγελματία, όταν ελεύθερα διαμορφώνουν το κέρδος τους που κυμαίνεται τουλάχιστον σε διψήφια νούμερα.

3. Πλήρη αδιαφορία της πολιτείας όταν κατά την τελευταία δεκαετία η προμήθεια μας από την πώληση καπνικών προϊόντων, μειώθηκε κατά 60% με αποτέλεσμα το κλείσιμο πάνω από το 50% των περιπτέρων. Αξίζει να σημειώσουμε πως από τα 750.000 € τζίρο καπνικών προϊόντων (όπως στον σχετικό 1ο πίνακα παρακάτω) τα 650.000 € είναι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης!!!

4. Την εκμηδένιση του ελάχιστου κέρδους μας με την υποχρέωση χρήσης pos, όταν από τα 0,12 € κέρδους μας από την πώληση ενός πακέτου τσιγάρων η συνολική τραπεζική προμήθεια φτάνει τα 0,06€. Δηλαδή μας παίρνει σχεδόν το 50% του κέρδους μας!!!

5. Για την πώληση εισιτηρίων αστικών συγκοινωνιών, ο ΟΑΣΑ μας έχει χορηγήσει δικό το pos για την είσπραξη του αντιτίμου με ηλεκτρονική πληρωμή και δεν επιβαρυνόμαστε εμείς με καμία τραπεζική προμήθεια όταν το κέρδος μας είναι μόλις 4%!!! Στα καπνικά που επίσης το κέρδος μας είναι κατά μέσο όρο πάλι 4%, η πολιτεία όχι μόνο αδιαφορεί, αλλά με την υποχρεωτικότητα pos, εξανεμίζεται η όποια ελάχιστη κερδοφορία μας.

6. Την μη θεσμοθέτηση ποσοστού κέρδους στα καπνικά προϊόντα όπως ισχύει σε Ιταλία, Γαλλία & Ισπανία που κυμαίνεται από 8% έως 10,5% επί της λιανικής τιμής.

7. Την διαφορετική φορολογική μεταχείριση μεταξύ των περιπτέρων, ανάλογα αν είναι ατομική επιχείρηση ή άλλης μορφής π.χ. Ο.Ε, Ι.ΚΕ. κλπ. Δηλαδή, όταν έχουμε δύο περίπτερα της ίδια αποδοτικότητας με ίδιους τζίρους και το ένα είναι ατομική επιχείρηση θα φορολογηθεί τεκμαρτά ανεξαρτήτως των εξόδων του, σε αντίθεση με της άλλης νομικής μορφής όπου δεν περιλαμβάνεται στο φορολογικό νόμο και θα φορολογηθεί βάση εσόδων – εξόδων και με αυξημένα κόστη λειτουργίας να φορολογηθεί ακόμη και για 1€!!!

8. Την «απαγόρευση» μετατροπής ατομικής επιχείρησης σε άλλη μονοπρόσωπη εταιρεία διότι και μορφή να αλλάξει θα φορολογηθεί με το προηγούμενο καθεστώς (τεκμαρτά) έως το τέλος του 2026!!! Δηλαδή τι μας λέει να τα κλείσουμε;

9. Την επιβολή επιπλέον φόρου αν είσαι παλιός επαγγελματίας, βλέπε τριετίες. Αυτός ο επιπλέον φόρος είναι η «επιβράβευση μας» επειδή αντέξαμε τις εποχές των οικονομικών μνημονίων και του κορονοϊού. Τα περίπτερα βρίσκονται κατά κανόνα στα πεζοδρόμια μεγάλων δρόμων και πλατειών όπου το 70% και πλέον της πελατείας μας είναι περαστικοί. Για τον ίδιο λόγω δεν ανέστειλα το συγκεκριμένο μέτρο στους επαγγελματίες ταξί; Εμάς;

Κατόπιν αυτών και άλλων πολλών, ως κλάδος περιπτερούχων – καπνοπωλών, με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε αφανισμό, όπως αποδεικνύεται και από τους παρακάτω επισυναπτόμενους πίνακες με πραγματικά δεδομένα.

ΑΝΑΛΥΣΗ:

Παίρνοντας τους πραγματικούς επιμέρους τζίρους ενός «καλού» περιπτέρου και με τους σχετικούς μέσους όρους κερδοφορίας ανά κατηγόρια τζίρου, προκύπτουν και τα ανάλογα δεδομένα. Συνολικός τζίρος, μικτά κέρδη, λειτουργικά έξοδα, φορολογικά κόστη ανά περίπτωση, υπέρογκο κόστος χρήσης pos, καθαρά ετήσια και μηνιαία κέρδη καθώς και “τα λουκέτα που έρχονται”!!!

1ος Πίνακας.

Στον 1ο πίνακα βλέπουμε ένα περίπτερο, οικογενειακή επιχείρηση, με έναν υπάλληλο και τρείς βάρδιες, που σχεδόν κάνει ένα εκατομμύριο τζίρο εισπράττοντας κυρίως τον Ε.Φ.Κ. και με το ζόρι φτάνει τα 1.274,15 € μηνιαία καθαρά κέρδη, τα οποία αναλογούν από 637,08 € στις δύο βάρδιες πλην του υπαλλήλου. Δηλαδή η αμοιβή του επαγγελματία είναι κατά πολύ μικρότερη του υπαλλήλου, όταν ετησίως ο υπάλληλος κοστίζει 13.356,25€ και επιχειρηματίας έχει απολαβές 7.644,92€ ετησίως + 7.644,92€ το άλλο μέλος της οικογενειακής επιχείρησης!!! Ο δε φόρος εισοδήματος φτάνει τα 5.946,05€ κάτι λιγότερο από τις ετήσιες απολαβές του ελεύθερου επαγγελματία!!! Όλα αυτά με το προηγούμενο φορολογικό καθεστώς βάση Εσόδων – Εξόδων και χωρίς χρήση pos!!!

2ος Πίνακας.

Στον 2ο πίνακα έχουμε τα δυσμενέστερα αποτελέσματα του 1ο πίνακα, όταν πλέον έχουμε την υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών I.R.S ή pos. Πήραμε ως δεδομένο πως όλες οι πωλήσεις έχουν γίνει με χρήση pos, όταν μέχρι πρότινος που δεν ήταν υποχρεωτική η χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών έφταναν το 30% περίπου των συναλλαγών. Πιστεύοντας πως με την υποχρεωτικότητα και τον ολοένα προωθούμενο τρόπο ηλεκτρονικών συναλλαγών, μέχρι τέλους του τρέχοντος έτους θα φτάσει το 80% των συναλλαγών.

Παράλληλα βλέπουμε και το τεράστιο κόστος χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών που πηγάζει από τους τεράστιους τζίρους και το ελάχιστο κέρδος μας, φτάνοντας το ποσό των 9.726,94€!!! Δηλαδή η τράπεζα παίρνει ως προμήθεια ετησίως μεγαλύτερη από την ετήσια αμοιβή του επαγγελματία, που όπως προαναφέραμε η αμοιβή του επιχειρηματία φτάνει μόλις τα 7.644,92 € ετησίως!!!

Αξιοσημείωτο είναι επίσης, πως οι τραπεζική προμήθεια είναι επίσης μεγαλύτερη του φόρου εισοδήματος (2.531,97€) που ο φόρος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα!!!


3ος Πίνακας.

Στον 3ο πίνακα έχουμε την εφαρμογή του νέου φορολογικού νόμου, με ότι έχουμε στον 2ο πίνακα και την επιπλέον φορολόγηση μας. Δηλαδή, παρά την επιπλέον επιβάρυνσή μας με την χρήση pos και με ίδια τα άλλα λειτουργικά έξοδα, ο νέος φορολογικός νόμος «αδιαφορεί» για το πραγματικό κόστος λειτουργίας μας και τεκμαρτά απαιτεί επιπλέον φόρο. Αναλυτικότερα, ενώ βάση εσόδων – εξόδων θα πρόκυπτε φορολογητέο εισόδημα της τάξεως 11.508,94€ και φόρος 2.531,97€ και απαιτεί τεκμαρτά 18.971,76€ φορολογητέο εισόδημα και φόρο 4.173,79€ αυξημένο κατά 65%, παρά την επιπλέον επιβάρυνσή μας με τις τραπεζικές προμήθειες!!!


4ος Πίνακας.

Στον 4ο πίνακα αποτυπώνεται περίτρανα η άνιση μεταχείριση – φορολόγηση στον ίδιο κλάδο μεταξύ δυο περιπτέρων αλλά με άλλη νομική μορφή. Το περίπτερο με ατομική μορφή θα φορολογηθεί τεκμαρτά όπως στον πίνακα 3ο, και το άλλο περίπτερο που τυγχάνει νομικής μορφής Ο.Ε. , Ι.Κ.Ε. ή Ε.Ε. δεν περιλαμβάνεται στον εν λόγω φορολογικό νόμο και θα φορολογηθεί βάση Εσόδων – Εξόδων, όπως στον 2ο πίνακα. Ακόμη και αν προσλάβει δεύτερο υπάλληλο, το κόστος του δεύτερου υπαλλήλου λαμβάνεται υπόψη καθώς και οποιοδήποτε άλλο λειτουργικό κόστος, με αποτέλεσμα να φορολογηθεί έστω για 10€ φορολογητέο εισόδημα σε αντίθεση με τις ατομικές επιχειρήσεις!!!

Ακόμη χειρότερα, ο νομοθέτης επιζητά τον «επαγγελματικό μας θάνατο» όταν προβλέπεται πως και νομική μορφή να αλλάξουμε από ατομική επιχείρηση σε μονοπρόσωπη μορφή, έως και το 2026 θα φορολογούμαστε τεκμαρτά!!!


Στους πίνακες 5ο, 6ο και 7ο προκύπτουν τα απαγορευτικά δεδομένα για επαγγελματική επιβίωση, όταν ως πωλήσεις - τζίρο έχουμε πάρει ακριβώς τα μισά των πρώτων πινάκων από ένα θεωρούμενο «καλό περίπτερο» καθώς και χωρίς υπάλληλο και ξεκάθαρα φαίνεται το ετήσιο και μηνιαίο κέρδος του επαγγελματία, το οποίο δεν φτάνει ούτε για τα τσιγάρα του. Με μαθηματική ακρίβεια, όπως περίτρανα αποτυπώνεται στους πίνακες αυτούς, τα μεσαία και μικρά περίπτερα σε τζίρους “έχουν κλείσει ήδη και δεν το έχουν καταλάβει”, όταν και όπως αποτυπώνεται στον 7ο πίνακα, ο νέος τεκμαρτός φόρος είναι προσαυξημένος κατά 142%.






Κατόπιν όλων των παραπάνω πραγματικών αποτελεσμάτων, γιατί η πολιτεία δεν δίνει άδεια πώλησης καπνικών προϊόντων στα τραπεζικά καταστήματα, ώστε να αιτιολογήσουν το ανίδρωτο κέρδος τους;

Αυτή είναι η συνταγματική, πολιτική & φορολογική δικαιοσύνη;

0 Σχόλια