Βενζίνη: Με 85 ευρω το βαρέλι «Φωτιά» παίρνει η αμόλυβδη - Πόσο θα φτάσει η βενζίνη το Πάσχα


Πάνω από 2 ευρώ η τιμή της αμόλυβδης στο κέντρο της Αθήνας - Θα αυξηθεί και άλλο η τιμή της το επόμενο διάστημα;


Αυξημένη παραμένει η τιμή της αμόλυβδης, πλησιάζοντας ή και ξεπερνώντας ακόμη και τα 2 ευρώ το λίτρο σε κάποιες περιοχές. 

Σύμφωνα μάλιστα με τους πρατηριούχους, η τιμή της αμόλυβδης το Πάσχα θα ξεπεράσει ακόμη και τα 2 ευρώ.
 
Πάνω από 2 ευρώ η τιμή της αμόλυβδης έχει φτάσει και στο κέντρο της Αθήνας. Σε ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ η τιμή της αμόλυβδης σε πρατήριο επί της λεωφόρου Αλεξάνδρας, σήμερα το πρωί, είναι 2,043.

Ο κ. Νίκος Παπαγεωργίου, πρόεδρος πρατηριούχων εμπόρων καυσίμων Αττικής, μιλώντας στο MEGA για την αύξηση των καυσίμων, είχε δηλώσει σχετικά.

«Όσον αφορά στα υγρά καύσιμα υπάρχει μία άνοδος το τελευταίο 10ημερο η οποία όμως προκύπτει από τους δύο πολέμους, οι οποίοι είναι ενεργοί, και όπως είχαμε πει, δεν θα ξαναδούμε φθηνά καύσιμα όσο διαρκεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, γιατί η Ρωσία είναι η ναυαρχίδα στα ορυκτά καύσιμα που έρχονται στην Ευρώπη», είπε αρχικά.

«Το βαρέλι είναι στα 80 δολάρια αυτή την στιγμή. Είναι μία τιμή «τσιμπημένη». Δεν φταίνε οι πρατηριούχοι στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η τιμή στην Ελλάδα είναι σαφώς πιο ανεβασμένη», συνέχισε ο κ. Παπαγεωργίου.

Υ.Γ. Δεν φταίνε οι πρατηριούχοι, όταν αγοράζουν με 1,75 από το διυλιστήριο.



Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, μαζί με τα υπόλοιπα τέλη που ισχύουν, αφορούν στο εντυπωσιακό 58,77% επί της τιμής που ο οδηγός πληρώνει στο πρατήριο, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχόμενη μείωσή του θα φέρει και σημαντική μείωση της τελικής τιμής.

Σημειώστε ότι το υπόλοιπο, 5,5% είναι το εκτιμώμενο περιθώριο των εταιρειών εμπορίας και των πρατηριούχων, ενώ το 36% περίπου αφορά φυσικά στην τιμή του διυλιστηρίου.

Ο Ειδικός Φόρος κατανάλωσης στη βενζίνη έχει διαμορφωθεί από το 2017 στα 700 ευρώ ανά κυβικό μέτρο ή στα 0,7 ευρώ/λίτρο. Μαζί με τα υπόλοιπα τέλη (ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, Ειδικό τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών) αλλά και το Φ.Π.Α., το τελικό κόστος που προκύπτει ανάλογα και την τιμή του διυλιστηρίου μπορεί να αγγίξει τα 1,08 ευρώ/λίτρο.

Με λίγα λόγια, με τιμή στα 1,846 ευρώ/λίτρο που πληρώνουμε στην αντλία, τα 1,08 ευρώ/λίτρο αφορούν στους φόρους στο κράτος, κάτι που σημαίνει ότι θα βοηθούσε αρκετά στο να μειωθεί η τιμή των καυσίμων στην αντλία εάν μειωνόταν κυρίως το ύψος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που αποτελεί και την κύρια επιβάρυνση στην τιμή των καυσίμων.

Όπως τόνισε σήμερα και η Μαρία Ζάγκα, πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης εισήλθε στα καύσιμα με τα μνημόνια στην κυβέρνηση Παπανδρέου και θα πρέπει να μειωθεί

Γεγονός είναι πως υπάρχει παγκοσμίως ένα ασταθές περιβάλλον. 
Όμως εκεί είναι η οικονομία χρειάζεται σταθερές ενέργειες.

Στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη, ρίχνουν τα πάντα κάτω από το χαλί, και παρουσιάζουν μονότονα το αφήγημα της ακμάζουσας οικονομίας, ότι το ΑΕΠ αυξάνεται, ότι ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ μειώνεται, ότι οι τράπεζες επιτυγχάνουν υπερκέρδη. 

Μόνο που όλα αυτά στηρίζονται σε πρόσκαιρους μηχανισμούς οι οποίοι δεν θα διαρκέσουν για πάντα.

Το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει όπως και το Euribor


Η πορεία αύξησης του ΑΕΠ περιορίζεται πλέον στο 2% που είναι και το κανονικό και με υποχρέωση πρωτογενών πλεονασμάτων για το χρέος…

Για όσους γνωρίζουν μία τέτοια αύξηση δε βοηθάει κανένα σύγχρονο δυτικό κράτος που έχει μάθει να ζει με μεγάλες πιστωτικές επεκτάσεις να αποπληρώνει τις υποχρεώσεις του, πόσο μάλλον όταν είναι υπερχρεωμένο όπως το ελληνικό.

Το ελληνικό Δημόσιο πούλησε τις συμμετοχές στις τράπεζες με ζημία 40 δισεκ. και αυτό δεν το έθιξε κανείς.

Το δημόσιο χαίρεται που πήρε από τα 44 δισεκ. επένδυση… 4 δισεκ. ευρώ!
Και αυτό βαφτίστηκε ως επιτυχία.

Η σχέση χρέους προς ΑΕΠ βελτιώνεται λόγω της αύξησης του ΑΕΠ αλλά σε απόλυτα μεγέθη το συνολικό χρέος παραμένει στην ζώνη των 403 δισεκ. ευρώ στα ιστορικά υψηλά.

Ένας βασικός λόγος για την αύξηση του ΑΕΠ είναι ο πληθωρισμός. 
Η αύξηση των τιμών το κάνει να φαίνεται πολύ μεγαλύτερο.

Οι ελληνικές τράπεζες έχουν σημειώσει ρεκόρ κερδοφορίας αλλά αυτά εξαρτώνται από την πολιτική της ΕΚΤ και το Euribor 3 μηνών.

Αυτό που προβληματίζει πραγματικά σε ό,τι αφορά την ελληνική οικονομία είναι ότι αυτή επί του πρακτέου δεν υφίσταται. Δεν παράγει τίποτε και περιμένει κάθε καλοκαίρι τα οικονομικά αποτελέσματα από τον τουρισμό για να συνεχίσει να «ζει» το χειμώνα.

Με λίγα λόγια εάν μία χρονιά ο τουρισμός δεν αποδώσει η χώρα μας δεν θα βγάλει την χρονιά της…

Είναι αυτό πλάνο μιας Κυβέρνησης για την οικονομία μιας χώρας; 
Μπορεί μαι χώρα να επιβιώσει ΧΩΡΙΣ πρωτογενή τομέα; 
ΧΩΡΙΣ Βιομηχανία; 
ΧΩΡΙΣ βιοτεχνία και μεταποίηση; 

Ήρεμα ρωτάμε...

0 Σχόλια